Van de dramadriehoek naar de groeidriehoek
Van de dramadriehoek naar de groeidriehoek
10-oktober-2024
De dramadriehoek in het onderwijs
De dramadriehoek in het onderwijs
2-oktober-2024
Professioneel gedrag is het hart van de professionele schoolcultuur
Professioneel gedrag is het hart van de professionele schoolcultuur
26-augustus-2024
Jay bij RTL nieuws over viral TikTok challenge en het effect op (mentale) gezondheid
Jay bij RTL nieuws over viral TikTok challenge en het effect op (mentale) gezondheid
26-juni-2024
De sleutel tot succes in het onderwijs? Bouwen aan een professionele schoolcultuur!
De sleutel tot succes in het onderwijs? Bouwen aan een professionele schoolcultuur!
7-juni-2024
Interview Jay BG magazine
Interview Jay BG magazine
10-mei-2024
Motiverende gespreksvoering in het onderwijs: Een startersgids voor docenten
Motiverende gespreksvoering in het onderwijs: Een startersgids voor docenten
11-december-2023
Van12tot18 Artikelen Harold Bekkering
Van12tot18 Artikelen Harold Bekkering
22-oktober-2023
Jay Borger GZ-Punt Podcast: Positieve gezondheid in je leven
Jay Borger GZ-Punt Podcast: Positieve gezondheid in je leven
14-september-2023
Plannen is meer dan een taak in je agenda zetten
Plannen is meer dan een taak in je agenda zetten
18-juli-2023
Te gast bij Tjipcast
Te gast bij Tjipcast
9-juli-2023
Maak leren weer de bedoeling - Cindy Stienstra
Maak leren weer de bedoeling - Cindy Stienstra
5-juni-2023
Alles wat je moet weten als je wilt starten met Formatief Handelen
Alles wat je moet weten als je wilt starten met Formatief Handelen
7-mei-2023
Zó leer je leerlingen (niet) reflecteren
Zó leer je leerlingen (niet) reflecteren
1-maart-2023
In vijf stappen verantwoord smartphonegebruik ondersteunen
In vijf stappen verantwoord smartphonegebruik ondersteunen
15-februari-2023
Interview Harold De correspondent
Interview Harold De correspondent
28-oktober-2022
Motivatie en formatief handelen – een gouden combinatie? Deel 2: Motivatie integreren in formatief handelen met praktische tips.
Motivatie en formatief handelen – een gouden combinatie? Deel 2: Motivatie integreren in formatief handelen met praktische tips.
12-september-2022
Motivatie en formatief handelen – een gouden combinatie? Deel 1: theoretische onderbouwing
Motivatie en formatief handelen – een gouden combinatie? Deel 1: theoretische onderbouwing
29-augustus-2022
Orde houden in de klas met Cindy Stienstra
Orde houden in de klas met Cindy Stienstra
9-juni-2022
Smartphones en het leerproces; een last of lust?
Smartphones en het leerproces; een last of lust?
30-mei-2022
Inge Wolsink - Peaceful passion artikelen
Inge Wolsink - Peaceful passion artikelen
15-april-2022
Activerend onderwijs – Het geheim voor betrokken leerlingen en studenten
Activerend onderwijs – Het geheim voor betrokken leerlingen en studenten
17-februari-2022
Inge Wolsink - Audio cursussen
Inge Wolsink - Audio cursussen
11-februari-2022
Gerben Bakker - Boemlauw Natuurkunde
Gerben Bakker - Boemlauw Natuurkunde
26-januari-2022
Jongeren ondersteunen bij keuzevrijheid - hier moet je aan denken
Jongeren ondersteunen bij keuzevrijheid - hier moet je aan denken
18-januari-2022
Motiveer leerlingen en studenten voor leerdoelen aan de hand van vijf principes van de goal setting theory Deel 2: vijf principes en praktische tools om leerdoelen motiverender te maken
Motiveer leerlingen en studenten voor leerdoelen aan de hand van vijf principes van de goal setting theory Deel 2: vijf principes en praktische tools om leerdoelen motiverender te maken
13-december-2021
Motiveer leerlingen en studenten voor leerdoelen aan de hand van vijf principes van de goal setting theory Deel 1: Motivatie, leerdoelen de goal setting theory
Motiveer leerlingen en studenten voor leerdoelen aan de hand van vijf principes van de goal setting theory Deel 1: Motivatie, leerdoelen de goal setting theory
10-december-2021
Harold Bekkering - Labels in het onderwijs
Harold Bekkering - Labels in het onderwijs
26-november-2021
Formatief Evalueren met Cindy Stienstra
Formatief Evalueren met Cindy Stienstra
24-november-2021
Coaching voor artsen - een traject op basis van breinassessment
Coaching voor artsen - een traject op basis van breinassessment
19-oktober-2021
Stress en burn-outklachten in het onderwijs – de cijfers, oorzaken en een stappenplan voor verbeterde vitaliteit
Stress en burn-outklachten in het onderwijs – de cijfers, oorzaken en een stappenplan voor verbeterde vitaliteit
24-september-2021
Waarom leerlingen niet altijd luisteren
Waarom leerlingen niet altijd luisteren
28-juni-2021
Zo voer je effectief onderwijsvernieuwing door
Zo voer je effectief onderwijsvernieuwing door
10-juni-2021
Hoe kan formatief handelen bijdragen aan goed onderwijs - Hannelore Hemeltjen
Hoe kan formatief handelen bijdragen aan goed onderwijs - Hannelore Hemeltjen
1-juni-2021
De discussie over onderwijsvernieuwing: van zwart-wit naar grijs
De discussie over onderwijsvernieuwing: van zwart-wit naar grijs
13-november-2020
Drie burn-outs in vier maanden; onze aanpak aan de hand van een stepped care programma
Drie burn-outs in vier maanden; onze aanpak aan de hand van een stepped care programma
5-oktober-2020
Ondersteun leerlingen en studenten effectief bij het thuis leren met deze vijf basisingrediënten van zelfregulatie
Ondersteun leerlingen en studenten effectief bij het thuis leren met deze vijf basisingrediënten van zelfregulatie
14-augustus-2020
Matijs van den Eijnden bij MINTned
Matijs van den Eijnden bij MINTned
9-augustus-2020
De succesformule voor studiedagen – In 7 stappen een studiedag met impact!
De succesformule voor studiedagen – In 7 stappen een studiedag met impact!
28-mei-2020
Jay bij The Next Millennial podcast
Jay bij The Next Millennial podcast
22-mei-2020
Interview David DBSN
Interview David DBSN
15-april-2020
Digitale afleiding verminderen met tips uit de wetenschap
Digitale afleiding verminderen met tips uit de wetenschap
6-april-2020
Het Onhebbelijke Kind - Cindy Stienstra
Het Onhebbelijke Kind - Cindy Stienstra
26-februari-2020
Diversiteit en inclusiviteit – een voorbeeld van een case
Diversiteit en inclusiviteit – een voorbeeld van een case
18-december-2019
Waarom ik me met liefde bemoei met onderwijsvernieuwing
Waarom ik me met liefde bemoei met onderwijsvernieuwing
5-november-2019
Eigenaarschap, met behulp van gewoontevorming
Eigenaarschap, met behulp van gewoontevorming
23-oktober-2019
Harold Bekkering - How to foster life long learning
Harold Bekkering - How to foster life long learning
16-mei-2019
Meten is verbeteren – Gedrag verbeteren door het in kaart te brengen
Meten is verbeteren – Gedrag verbeteren door het in kaart te brengen
25-maart-2019
Last van concentratieproblemen? Mag ik dan even je aandacht!?
Last van concentratieproblemen? Mag ik dan even je aandacht!?
5-februari-2019
(Hoe) Kun je leerlingen leren om te reflecteren?
(Hoe) Kun je leerlingen leren om te reflecteren?
3-december-2018
Harold Bekkering - De lerende mens
Harold Bekkering - De lerende mens
15-november-2018
Verminder stress in kleine stapjes: tips uit de wetenschap
Verminder stress in kleine stapjes: tips uit de wetenschap
12-september-2018
Van cijfer- naar gedragsfetisjisme in het klaslokaal
Van cijfer- naar gedragsfetisjisme in het klaslokaal
15-augustus-2018
Stress: een hardnekkig obstakel als we gedrag willen veranderen
Stress: een hardnekkig obstakel als we gedrag willen veranderen
4-juli-2018
Van uitstel komt afstel: tips uit de wetenschap tegen uitstelgedrag
Van uitstel komt afstel: tips uit de wetenschap tegen uitstelgedrag
3-mei-2018
Interview Inge NOS
Interview Inge NOS
24-april-2018
Opiniestuk Lotte: Gedragsverandering en Gewoontevorming
Opiniestuk Lotte: Gedragsverandering en Gewoontevorming
23-maart-2018
Gerben Bakker - Autonomy Supportive Gamification
Gerben Bakker - Autonomy Supportive Gamification
21-januari-2018
The art of reward: van gedrag naar gewoonte
The art of reward: van gedrag naar gewoonte
30-december-2016
Harold Bekkering - Hoe leert de mens?
Harold Bekkering - Hoe leert de mens?
20-december-2016
Hoe tech-bedrijven je moedwillig app-verslaafd maken
Hoe tech-bedrijven je moedwillig app-verslaafd maken
22-maart-2016